torstai 16. tammikuuta 2014

16. päivä

Päivän positiivinen asia: Tänään on jooga.

Olen kokeillut aiemmin ahdistuksen tai sen siirtoon meditaatiota, esimiehen kanssa keskustelua, runsasta tekemisen kirjoa, ja todennut näissä kaikissa on huonot puolensa. Nyt mie yritän löytää keinoja, mitä muuta on saada vitutus ja ahdistuksen tunne kuriin.

Ensimmäinen on, että joka aamu mietin päivän positiivisen asian. Tänään se on jooga. En ole ehtinyt vielä työstä kärsimään, sillä ajatuksenvaihto ystäväni kanssa on pitänyt mielen virkeänä.

Olemme pohtineet sitä, kuinka kaikki on ihmisen mielen rakennetta. Ja maailmasa ei ole yhtä totuutta, vaan maailmassa on niin monta totuutta kuin on ihmisiä. Jokainen uskonto, henkinen ryhmä, puolue jne.. huutaa totuuden perään, mutta kaikkihan on vain ihmisen keksintöä. Mitä minä siis huudan omassa totuudessani, mitä maailmaa minä haluan rakentaa jo ihan omassa mielen tasolla. Mitkä ovat minun henkiset lihakset, joilla pystyn vastustamaan kieltiestä ajatteluani?

Tänään havahduin myös ajatukseen "BE KIND". Niin itselle kuin muillekin. Vitutuksen myötä, alkaa helposti äyskimään kotona tai työkavereille. Mutta tämän paskan siirtäminen muille ei ole sen arvoista: jos minä kärsin, niin miksi puolisoni, kavereiden jne pitää myös kärsiä. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti